85 mm project

Vandaag foto voor dag 8 gemaakt, een week bezig met mijn project, heerlijk! Waarom ben ik aan mijn project gestart? Die vraag heb ik al een aantal keer gehad. Dit project is voor mij zelf, om mij zelf beter te ontwikkelen op het gebied van fotografie. Iedere dag bezig met een beeld, beeld in je hoofd en daarna als resultaat op mijn blog. Daar zit een stuk tussen, en op die weg kom je allerlei zaken tegen. Dat maakt het zo leuk. Soms is het lastig om het plaatje in je hoofd te maken, kom je op locatie waar je de foto wil maken. Staat er een grote vrachtwagen in de weg, straat verlichting uit gevallen. Of regent het. En dan betekent het improviseren, dat maakt het leuk om te doen. Of je komt uit de Ikea en ziet een super gave locatie, foto dag 6, plannen weer over boord en kijken wat je er van kan gaan maken. Af en toe bezig met wat flitsers en dan ook niet. Maar wat voor mij ook nieuw is, dat is ik zelf een aantal keren voor de camera staat, en dan het resultaat zie. Hmm krijg misschien toch wel een dikke kop, of mijn haar zit niet goed, wat kijk ik raar. Weet je ook weer wat je model kan ervaren. Het mooie is dat het mijn project is en dus kan ik mijn eigen regeltjes bepalen, mijn eigen weg, eigenlijk dus mijn eigen ding. Ik zie het vooral als een grote speel tuin met vele mogelijkheden.Zoals gisteren avond midden op de lijnbaan, toch altijd een beetje spannend. Deze opzet was mijn eerste, dus eigenlijk gewoon een test, smaakt naar meer! En het leuke is krijg veel leuke reacties en dat maakt het nog veel leuker. Iedereen thanks daar voor. Ik zie veel mensen ook een 365 dagen project doen, dat is nog net iets te veel voor mij denk ik. Maar wel bewondering voor iedereen die daar mee bezig. Wie weet.

Ik heb nog twee video-tjes gemaakt

dag 4           http://www.youtube.com/watch?v=t99i7KEL9KU

Dag 6          http://www.youtube.com/watch?v=mT5FH9R8eLc

One thought on “85 mm project

  1. Leuk project! Misschien heb ik het over gemist, maar hoeveel foto’s wil je totaal maken? De foto’s met jezelf erin vind ik erg geslaagd, want dat is (vind ik) toch altijd weer erg lastig om jezelf goed in beeld te krijgen (en scherp ook).

Geef een reactie

