Auto fotografie

Onlangs zag ik op de website http://www.autoblog.nl een link naar een workshop autofotografie. Deze workshop wordt gegeven door Eric van Vuuren (www.ericvanvuuren.nl) Erik is een freelance fotograaf en werkt o.a. voor autovisie en autoblog. Wouter Karssen en Casper Heij (www.casperheij.nl) waren ook aanwezig namens autoblog. Na een introductie van het werk van Eric, beelden en zijn visie op het gebied van auto fotografie op locatie, zijn we vertrokken naar een buitenlocatie om e.a. in de praktijk te brengen. Bij auto fotografie horen natuurlijk mooie auto’s een R8 spider en een Volvo S60 waren onze modellen. Eric zijn aanpak op locatie is erg interessant, hoe komt nu een auto het beste tot zijn recht en in welke omgeving plaats ik hem? Eric heeft ook zijn autostatief mee genomen in de praktijk gebracht, weer goede ideeen op gedaan voor de update van mijn eigen statief. De foto’s welke gemaakt zijn met het autostatief plaats ik in de loop van volgende week. De bwerking neemt wat meer tijd met zich mee. De R8 beschikt over veel mooie details en vormen. De S60 heeft een mooie kleur. zeker in de tijd van het jaar.

Nadat we diverse scenario’s hadden gedaan was het tijd om de beelden te bewerken in lightroom. Leuk en zeer interessant om dit proces ook te bekijken. Post proces is echt gebaseerd op een persoonlijke smaak. De ene vind het mooi en de andere niet. Ik vind veel contrast in de nabewerking mooi. Al met al een erg leuke en leerzame dag.

One thought on “Auto fotografie

  1. Mooie foto’s. Was een leuke dag inderdaad. Misschien een beetje teveel mensen maar lokatie was goed en ik heb er ook wel een paar leuke beelden uit kunnen slepen.

    De foto van de versnellingspook die je hebt gemaakt is iig een favoriet van mij.
    Topfoto!

Geef een reactie

