Greg Gorman

Greg Gorman is een fotograaf van wie ik zijn werk bijzonder waardeer. Mooie portretten met mooie verschillende soorten verlichting. Vaak met veel contrast er, vele bekende sterren heeft hij voor zijn camera gehad. Hij staat ook bekend om zijn naakt fotografie. Ik vond het dan erg bijzonder om hem tijdens een workshop te ontmoeten. Greg was door Calumet uitgenodigd op het kasteel in Wij bij Duurstede, voor mij een thuis wedstrijd. Greg nam ons mee in zijn wereld van fotografie, compositie, beeldbewerking en verlichting met natuurlijk licht. In de middag hebben we veel zelf kunnen uitproberen. Greg vertelde over zijn manier van verlichten en gaf veel goede adviezen. Greg had drie modellen mee genomen, de aandacht in de middag ging uit naar het werken met je model, het sturen daarvan en het opbouwen van je belichting. Ik heb geprobeerd met een sunbounce silver en een sunswatter -2/3 mijn beelden te maken. Ik vond het heerlijk om te experimenteren en goede feedback te krijgen.

 

 

 

Geef een reactie

