Anders kijken

Elke keer ervaar ik het weer, fotografie is zo’n breed vakgebied je kan er echt alle kanten mee op. Er zijn veel mensen die denken, ik koop een goede ( lees dure) camera en lenzen en ik maak direct mooie beelden. En dat is vaak niet zo, een goede vulpen schrijft nog geen goed boek toch? Maar schrijft wel een stuk makkelijker. Ook bij de masterclass van Bert Stephani werd ik hier ook aan herinnerd, fotografie is een onderdeel van je zelf. Je bent de gene die de foto maakt en dus alles beïnvloed. Net een kok eigenlijk, die maakt met zoveel verschillende ingrediënten de lekkerste gerechten. Een fotograaf doet dat ook met de mooiste technieken en licht opstellingen kom je een heel eind. Maar het aller belangrijkste is het zien. Vaak kijken we wel maar zien we niet echt alles.

Afgelopen 6 dagen heb ik voor Else Kramer (www.elsekramer.nl) mee gedaan aan haar test versie van online workshop anders kijken. Via de e-mail kregen we elke ochtend een opdracht om de hele dag naar te kijken. Het mooie is we kijken veel, maar zien niet alle mooie dingen. Omdat ik geen zin had om de hele dag te sjouwen met een camera, heb ik mij beperkt tot de Iphone 4 met instagram app.

Zeker door het anders kijken, veel gezien en inspiratie opgedaan. Een projectje kriebelt zeker weer….. Ik vond het leuk om te doen en Else Thanks!!

Dag 1

Dag 2,

Dag 3

Dag 4,

Dag 5,

Dag 6

Geef een reactie

